Jak stworzyć wydarzenie branżowe?

Szeroko rozumiana branża marketingowa doskonale pokazała, że ze wszystkim – nawet pandemią i zakazem spotykania się – można sobie poradzić. Chociaż organizowanie wydarzeń branżowych stało się dużo trudniejsze, nadal nie jest to zadanie niemożliwe. W jaki sposób zorganizować wydarzenie branżowe, które zachwyci wszystkich?

Tematyka i cel wydarzenia

To miejsce, w którym musisz zacząć. Cel wydarzenia jest najistotniejszym elementem, wokół którego musisz skupić wszelkie działania, zapraszanych gości i reklamy w wybranych kanałach. Aby go określić, musisz zastanowić się przede wszystkim, co chcesz osiągnąć. Być może pragniesz zbudować relację ze społecznością, która skupiona jest wokół Twojej marki. W takim razie interesuje Cię social event marketing, w którym chodzi o ludzi, nie zaś o sprzedaż. A może organizujesz wydarzenie, które ma na celu wypromowanie Twojego nowego produktu? To, dlaczego przygotowujesz event, jest równie ważne jak to, jak go zrobisz.

Twoja grupa docelowa

Wszelkie działania marketingowe, także te związane z branżą eventową, muszą być skupione wokół konkretnych ludzi i konkretnych emocji. Aby to zrobić, konieczne jest poznanie grupy docelowej, do której będziesz kierować przekaz zarówno samego spotkania, jak i wszelkich materiałów reklamowych, mających zachęcić do wzięcia udziału w wydarzeniu. Zadaj sobie pytanie, co możesz zaoferować ludziom, do których kierujesz swój event. Jakie problemy mają Twoi odbiorcy i jak możesz je rozwiązać za pomocą wydarzenia? Poznanie grupy jest kluczem do dobrej komunikacji, a to już naprawdę wiele.

Dobry plan

Każde wydarzenie musi posiadać strukturę. To ona umożliwia działanie w zaplanowany, w pełni wyreżyserowany sposób, który daje Tobie, jako organizatorowi, możliwość panowania nad wszystkimi aspektami eventu. Plan działania zależy oczywiście od punktu pierwszego, a zatem tematyki i celu wydarzenia. Zastanów się, przez jakie formaty działania musisz przejść, by zaktywizować publiczność i dać jej to, czego oczekuje.

Plan marketingowy

Event nie jest samonapędzającą się reklamą, którą wszyscy zainteresują się z niewiadomego powodu. Musisz postawić na promocję – i to naprawdę dobrą promocję. Oczywiście w tym punkcie przyda Ci się wiedza na temat grupy docelowej. Wiedząc, dla kogo przeznaczone jest wydarzenie, możesz wybrać odpowiednie kanały komunikacji, takie jak odpowiednie social media. Na przykład: branżowe eventy dobrze będzie zareklamować na LinkedIn, z kolei kurs storytellingu na Insta lepiej promować właśnie za pomocą tej platformy, dodając odpowiednie hasztagi na Instagramie.

Co Cię wyróżnia?

Wiesz, co chcesz powiedzieć i w jaki sposób. To nie wystarczy, by stworzyć event, na który przyjdą wszyscy. Dlaczego? Bo takich wydarzeń jest na pęczki. Musisz znaleźć coś, co wyróżnia tylko Ciebie. To może być wyjątkowy prelegent, współpraca z cenioną marką, cokolwiek, co będzie obietnicą do spełnienia, która daje odbiorcom realną wartość.

Stworzenie eventu, na którym pojawią się wszyscy, wcale nie jest prostym zadaniem. Dlatego planuj, planuj i jeszcze raz planuj. Tutaj nie ma miejsca na spontaniczność.

Redakcja PKWSA